روانشناس،مشاور مهدی اسماعیلی (امید نوجوان)

ایجاد فضای گفنگو وتبادل نظر در موضوع مراحل رشد کودک ونوجوان و ارایه راهکارهای مفید و کلیدی

روانشناس،مشاور مهدی اسماعیلی (امید نوجوان)

ایجاد فضای گفنگو وتبادل نظر در موضوع مراحل رشد کودک ونوجوان و ارایه راهکارهای مفید و کلیدی

شناخت مراحل مختلف رشد کودک از آغاز دوره جنینی تا پایان دوره نوجوانی و بکارگیری راهکارهای صحیح در عبور از بحران های مختلف هر مرحله از رشد, موجب شکل گیری صحیح وشایسته شخصیت فرزند ما خواهد شد. از این رو با نگاه علمی به دانش روانشناسی رشد و شخصیت و سال ها تجربه ی تعلیم وتربیت , سعی خواهد شد ضمن آموزش های لازم و ارایه ی راهکار های کوتاه,کلیدی و کاربردی به ارتقای قدرت تشخیص ,مواجهه وعملکرد صحیح والدین و مربیان در هر مرحله پرداخته و ضمن کاهش تنوع و میزان آسیب های ناخواسته و ندانسته ,بستر مناسبی برای شکل گیری و تقویت چهار چوب شخصیتی و موفقیت بیشتر فرزندانمان در حیطه های مختلف رشد و عرصه های مختلف زندگی باشیم.

پیام های کوتاه

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۰۶
تیر

تعبیر زیبا ی"کارل گوستاو یونک" روانشناس سوئیسی از انسان خوشحال:

  خوشحال بودن یعنی توانمندی بالای ما در شکیبایی و استقامت در برابر سختی ها.

خوشحالی یعنی اطمینانی درونی به این که درد و رنج و سختی و بیماری و مرگ جزء لاینفک زندگی است، اما هیچ کدام از آنها نمی تواند مرا از پا بیاندازد!

  خوشحالی یعنی میل به زندگی علیرغم علم به فانی بودن همه چیز!

خوشحالی  یعنی لبخند زدن در سختی ها.  

  خوشحالی یعنی آگاهی از توانمندی بزرگ ما برای به دوش کشیدن مشکلات!

خوشحالی یعنی بعد از هر زمین خوردن همچنان بتوانیم بلند شویم ، بعد از هر گریه همچنان بتوانیم بخندیم و لبخند بر لب دیگر همنوعان بیاوریم.

  خوشحالی یعنی حضور کامل ما در هستی!

خوشحالی یعنی همچون رود جاری بودن ، در حرکت بودن ، عبور کردن و به عظمتی بی پایان چشم دوختن.

  خوشحالی یعنی توانایی ما به گفتن یک آری بزرگ به زندگی !

خوشحالی یعنی ادامه دادن . . . . .


#مهدی اسماعیلی#

  • Mahdi Esmaeili
۰۶
تیر

بازی روزگار را نمیفهمم ! من تو را دوست دارم . . .تو دیگری را . . . و دیگری مرا . . .و همه ما تنهاییم !!!

داستان غم انگیز زندگی این نیست که انسان ها فانی میشوند ، این است که آنان از دوست داشتن باز می مانند. همیشه هر چیزی را که دوست داریم به دست نمی آوریم،پس بیاییم آنچه را که بدست می آوریم دوست بداریم.

انسات عاشق زیبایی نمیشود ، آن چه عاشقش میشوی در نظرت زیباست!

مطلب نقل شده از پرفسور حسابی


#مهدی اسماعیلی#

  • Mahdi Esmaeili
۰۲
تیر

سلام.خداقوت بچه های هنرستان ماندگار صنعتی تهران

  اول:کسب رتبه اول درسی و البته اخلاقی هنرستان توسط هنرجوی عزیز آقای مهدی گل مشکی با معدل 20 را به ایشان و خانواده محترم تبریک گفته برایش بهترین ها را در مسیر زندگی آرزومندم.
  دوم:رتبه های برتر و هنرجویانی که حداقل30% رشد معدل نسبت به معدل دیماه داشته اند منتظر اعلام زمان و مکان برگزاری جشن تقدیر و اهدای جوایز باشند.
  سوم:سال سومی ها فرصت این روزهای باقیمانده را غنیمت شمرده و یادشون باشه که ارزش این روزها به جمعبندی مطالب وتست زنی و تست زنی است.دروس پایه ومحاسباتی صبح و عصر و دروس عمومی و خواندنی شب و قبل خواب!
  چهارم:سال دومی ها از حالا به فکر برنامه ریزی دقیق و مشخص برای سال بعد باشند تا ضمن قبولی دیپلم موفق به راهیابی به دانشگاه دولتی معتبر به تکمیل تحصیلات خویش بپردازند،زیرا از دو سال آینده دیپلم هنرستان هم 12 ساله شده و ارزش دیپلم 11 ساله برای ادامه تحصیل کافی نخواهد بود!
  پس برای موفقیت در امتحانات سال بعد و کنکور به جمع کنکوری های هنرستان بپیوندید.آمار موفقیت بچه های کنکور سنوات قبل را بگیرید و بعد اقدام کنید.
  پنجم:سال اولی ها برای انتخاب رشته مطلب با همین موضوع را در وبلاگ مطالعه و بعد تصمیم بگیرند.اگر هم شاخه مورد نظر را نیاوردند فرصت شرکت در پایگاه تابستانی و کلاس درس و نمره مستمر را مغتنم بشمارید!

#مهدی اسماعیلی#
  • Mahdi Esmaeili