روانشناس،مشاور مهدی اسماعیلی (امید نوجوان)

ایجاد فضای گفنگو وتبادل نظر در موضوع مراحل رشد کودک ونوجوان و ارایه راهکارهای مفید و کلیدی

روانشناس،مشاور مهدی اسماعیلی (امید نوجوان)

ایجاد فضای گفنگو وتبادل نظر در موضوع مراحل رشد کودک ونوجوان و ارایه راهکارهای مفید و کلیدی

شناخت مراحل مختلف رشد کودک از آغاز دوره جنینی تا پایان دوره نوجوانی و بکارگیری راهکارهای صحیح در عبور از بحران های مختلف هر مرحله از رشد, موجب شکل گیری صحیح وشایسته شخصیت فرزند ما خواهد شد. از این رو با نگاه علمی به دانش روانشناسی رشد و شخصیت و سال ها تجربه ی تعلیم وتربیت , سعی خواهد شد ضمن آموزش های لازم و ارایه ی راهکار های کوتاه,کلیدی و کاربردی به ارتقای قدرت تشخیص ,مواجهه وعملکرد صحیح والدین و مربیان در هر مرحله پرداخته و ضمن کاهش تنوع و میزان آسیب های ناخواسته و ندانسته ,بستر مناسبی برای شکل گیری و تقویت چهار چوب شخصیتی و موفقیت بیشتر فرزندانمان در حیطه های مختلف رشد و عرصه های مختلف زندگی باشیم.

پیام های کوتاه

انتخاب رشته انتخاب شغل و انتخاب سبک زندگی است

پنجشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۹:۱۹ ب.ظ

 
براستی نخستین تصمیم مهم در زندگی هر کس ،انتخاب رشته تحصیلی و پس از آن دومین انتخاب مهم زندگی ،یعنی انتخاب شغل  و به طبع آن انتخاب سبک زندگی است.

  و این انتخاب مهم حق مسلم نوجوان است.در بهبوهه بحران هویت "من کیستم". و از کدامین مسیر و برای کسب کدامین هدف باید سعی و تلاش بنمایم؟!

  نقش پدر،مادر،معلم،مشاور و مدرسه تنها فراهم ساختن بستری مناسب و شایسته است، بمنظور آماده سازی ذهنی و بلوغ شخصیتی نوجوان برای پذیرش مسیولیت و انجام این انتخاب مهم در تمام زندگی.و مطلقا کس دیگری وظیفه و یا حق انتخاب و یا اعمال رای و نظر در انتخاب نوجوان را ندارد!

  از اینرو ضمن تامین بستر آشنایی با رشته های مختلف تحصیلی،گرایشهای مختلف شغلی و سبک های مختلف زندگی ،فرصت بروز استعداد و تمایلات فردی نوجوان را فراهم و با تامین پاسخ ویا پاسخگویی منطقی و غیر احساسی به پرسشهای او فرآیند انتخاب صحیح را برای او میسر نماییم.

  توجه به پیشنهادها و اولویت های توصیه شده در فرم هدایت تحصیلی که تنها سند کمتر دستکاری شده و نزدیک به استانداردهای آموزشی است بسیار مفید و موثر خواهد بود.

 لیکن به صورت کلی و بعنوان یک راهکار.......     ادامه مطلب....

#مهدی اسماعیلی#

  • Mahdi Esmaeili

نظرات  (۲)

سلام اقا.جالب بودمرسی از اینکه بیشترمیتونیم با شما درارتباط باشیم
پاسخ:
سلام.
از بخش پرسش و پاسخ میتونید سوالهاتون را بپرسید.
ویا از طریق وایبر شماره 09103395449 طرح موضوع کنید.سعی میکنم در اسرع وقت پاسخ دهم.
سلام. موضوع خوبی را برای وبلاگ انتخاب کردین .. امیدوارم بتونید مشاوره خوبی به بچه ها ارائه بدین..
کاش انوقتی که داشتم برای کنکور انتخاب رشته می کردم یکی بود دست منو می گرفت .. متاسفانه رشته ای را خوندم که علاقه نداشتم و همینجور توش موندم .=======
=
یک مطلب جدید با موضوع"یک روز بدون موبایل را تجربه کنید " در وبلاگم منتشر کردم. خوشحال میشم بیاید و نظرتان را بیان کنید.
پاسخ:
سلام،
ممنون.سعی خواهیم کرد فضای پرسش و پاسخ مناسبی برای نوجوانان در آستانه انتخاب فراهم کنیم،تا به کشف پتانسیل و استعدادهای خویش با نیم نگاهی به بازار کار داشته باشند.
حتما به موضوع "یک روز بدون موبایل . . . " سر خواهم زد.
تازگی خودم یک هفته بدون تلویزیون را تجربه کرده ام.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی