روانشناس،مشاور مهدی اسماعیلی (امید نوجوان)

ایجاد فضای گفنگو وتبادل نظر در موضوع مراحل رشد کودک ونوجوان و ارایه راهکارهای مفید و کلیدی

روانشناس،مشاور مهدی اسماعیلی (امید نوجوان)

ایجاد فضای گفنگو وتبادل نظر در موضوع مراحل رشد کودک ونوجوان و ارایه راهکارهای مفید و کلیدی

شناخت مراحل مختلف رشد کودک از آغاز دوره جنینی تا پایان دوره نوجوانی و بکارگیری راهکارهای صحیح در عبور از بحران های مختلف هر مرحله از رشد, موجب شکل گیری صحیح وشایسته شخصیت فرزند ما خواهد شد. از این رو با نگاه علمی به دانش روانشناسی رشد و شخصیت و سال ها تجربه ی تعلیم وتربیت , سعی خواهد شد ضمن آموزش های لازم و ارایه ی راهکار های کوتاه,کلیدی و کاربردی به ارتقای قدرت تشخیص ,مواجهه وعملکرد صحیح والدین و مربیان در هر مرحله پرداخته و ضمن کاهش تنوع و میزان آسیب های ناخواسته و ندانسته ,بستر مناسبی برای شکل گیری و تقویت چهار چوب شخصیتی و موفقیت بیشتر فرزندانمان در حیطه های مختلف رشد و عرصه های مختلف زندگی باشیم.

پیام های کوتاه

رویای درخت بید!

جمعه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۷:۵۸ ب.ظ

رویای درخت بید!
هیچ وقت رویای درخت بید برایم جدی نبوده است.اما این روزها چقدر قبطه میخورم به آسایش درخت بید! کافی است کمی بیخیال باشی میشوی بید مجنون! حالا دیگر همه بی حاصلی و بی ثمری تو فراموش میشود، تازه میشوی پاتوق اهل دل و مأوای عاشقان سینه چاک!
شاخ وبرگ ظریفی که تاب تحمل یک قناری را هم ندارد و هر نسیمی آنرا به هر سو که بخواهد میبرد،فوج فوج دلبری قلب هایی را میکند که به جای سربلند زیستن،سربه هوا بودن را برگزیده اند!
اما بیچاره درخت گردو!
   هنوز ریشه اش در زمین سفت نشده،که دستان طمع،سر و شاخش را درپی محصول میکاوند، و هرسال که بار بیشتری بدهد چوب بیشتری میخورد!

  شاخه نورس تازه ای را که چون دستی بر دعا تا آسمان قد کشیده است،میشکنند مبادا یک ماماغوری(گردوی ریز نارس) در لابلای شاخ و برگ نورسش پنهان کرده باشد!
   کودکانش به سنگ و کلوخ سهم خویش واخواهی میکنند،و کلاغان انبان،انبان شاخ و برگ بر سر و شاخ گردو میبرند تا آشیانه های استوار بر آن بنا کنند.چون میدانند که پشتشان را خالی نمیکند،حتی در طوفان وباد وباران! و البته قدرشناسند این روسیاهان سربلند!
اما وای به روزی که تشنگی،بیماری یا سال بی باری از میزان تعهدش بکاهد.تبر طمع و زیاده خواهی بر کمر درخت فرو می آورند،تا نهالی تازه ،بارآور و شاید از نژادی دیگر جایگزین آن کنند.و این پایان کار نیست!
به تنه و کنده او نیز رحم نمیکنند،و با تیغ برنده اره آنرا به الوارهایی برای میز و نیمکت،یا محراب و منبر تکه تکه میکنند!و در آخر کار سر شاخه های آنرا هم به شعله آتش میسپارند،تا ذغال آتش مناره قلیانشان شود،در سایه سار بید مجنون!در تفنن عاشق شیدای سربه هوا.
آری خاکستری است بر باد، پایان قصه درخت پر ثمر گردو!
گم شده در هیاهوی پر سرو صدای قل قل قلیان رویاپردازان عاشق،ومسحوران رقص لوند شاخه های بید! بید مجنون!


نوشته شده توسط مهدی اسماعیلی در تاریخ 10 مهرماه سال 1392

#مهدی اسماعیلی#

  • Mahdi Esmaeili

نظرات  (۲)

سلام،
تعبیر قابل تامل و جالبی بود.والبته بسیار زیبا.
سلام
برگهای درخت بیدم خشک میشود بعد شاخه هایش خشک میشود وکمکم داره این خشکی رو به پایین حرکت میکند لطفا راهنماییم کنید
پاسخ:
سلام
رویای درخت بید یک متن انتقادی و نوعی نگرش شخصی است برای یک برش از حال و هوای زندگی نویسنده ، و نماد نگرشی جامع و راهگشا نیست!
اگر مطالعه آن موجب تکدر خاطر شما شده ، پوزش میخواهم!
دقیقا متوجه پرسش یا تقاضای شما نشده و نمیدانم چه کمکی میتوانم بکنم!
آرزوی سرسبزی ، سربلتدی ، سرافرازی و شادابی برایتان دارم.پاینده باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی