روانشناس،مشاور مهدی اسماعیلی (امید نوجوان)

ایجاد فضای گفنگو وتبادل نظر در موضوع مراحل رشد کودک ونوجوان و ارایه راهکارهای مفید و کلیدی

روانشناس،مشاور مهدی اسماعیلی (امید نوجوان)

ایجاد فضای گفنگو وتبادل نظر در موضوع مراحل رشد کودک ونوجوان و ارایه راهکارهای مفید و کلیدی

شناخت مراحل مختلف رشد کودک از آغاز دوره جنینی تا پایان دوره نوجوانی و بکارگیری راهکارهای صحیح در عبور از بحران های مختلف هر مرحله از رشد, موجب شکل گیری صحیح وشایسته شخصیت فرزند ما خواهد شد. از این رو با نگاه علمی به دانش روانشناسی رشد و شخصیت و سال ها تجربه ی تعلیم وتربیت , سعی خواهد شد ضمن آموزش های لازم و ارایه ی راهکار های کوتاه,کلیدی و کاربردی به ارتقای قدرت تشخیص ,مواجهه وعملکرد صحیح والدین و مربیان در هر مرحله پرداخته و ضمن کاهش تنوع و میزان آسیب های ناخواسته و ندانسته ,بستر مناسبی برای شکل گیری و تقویت چهار چوب شخصیتی و موفقیت بیشتر فرزندانمان در حیطه های مختلف رشد و عرصه های مختلف زندگی باشیم.

پیام های کوتاه

انتخاب رشته درست ! انتخاب رشته غلط !

جمعه, ۲ مرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۳۶ ب.ظ

سلام و تبریک به همه منتظران نتیایج آزمون سراسری دانشگاهها

  در فراز و نشیب مسیر زندگی و عبور از ایستگاه های کلاس درس و تقاطع های هر آزمون و پل های گذر از مسیرهای نامطلوب ، اکنون به لحظه مهم انتخاب رسیده اید ، لذا توجه شما را به چند نکته بسیار بسیار مهم جلب میکنم

  و آن اینکه:

    1-هدف از تحصیلات عالی افزایش دانایی و توانایی شما در رشته و گرایش مورد علاقه والبته همسو با استعداد و در آخر لحاظ نیاز بازار کار است ، پس نهایت دقت را در انتخاب با اولویتهای (علاقه مندی،استعداد،نیاز بازار کار) بنمایید.

    2-رشته مورد علاقه شما را هیچ کس بهتر از خود شما نمیداند! علاقه شما همان دلبستگی های پیدا و پنهان شماست که اولویت نخست در قلب و ذهن شماست ، بدون لحاظ علاقمندی و اصرار والدین،دوستان ، یا معلم و مشاور!

    3-رشته دلخواه اولویت غیرقابل جابجایی شماست!شما اگر برای تحصیل در رشته مورد علاقه خود ، دانشگاهی در شهرستان و یا دانشگاه آزاد یا غیر دولتی را انتخاب کنید تصمیمی خردمندانه گرفته اید.

ولی اگر رشته ای عنوان دار و جامعه پسند را به علاقه خویش ترجیح داده و یا شهری مثل تهران با رشته غیر دلخواه را به رشته مورد علاقه ترجیح دهید به خویش و جامعه ظلم کرده اید،چرا که با انتخاب غلط ، فرصت موفقیت و لذت از زندگی را از خویش دریغ نموده و همزمان فرصت تحصیل در رشته مورد علاقه را از یک جوان هموطن گرفته اید!

    4-دلیل اصلی سیل تحصیل کرده های بیکار ، تحصیل در رشته های فرمایشی(خانواده،مشاور و جامعه) است و نه کمیود فرصت اشتغال ! که اکثر این فرصت ها توسط علاقمندان بدون تحصیلات و یا کم تحصیلاتی اشغال شده که با کمترین دانش و حداکثر علاقه به آن پرداخته و موفقیت نسبی بدست آورده اند!

    5-و آخر اینکه شما هر کاری را که دوست داشته و به آن علاقمند باشید به نحو احسن انجام داده ، در آن موفق شده و درآمد مناسب از آن خواهید داشت،ولی بهترین شغل و کسب و کار دنیا را وقتی بدون علاقه و میل انجام دادی ، کمترین موفقیت و سود را هم از آن نخواهی داشت!

  نکته:نیم نگاهی به پزشکانی که آواز میخوانند،ساخت و ساز میکنند،تدریس یا رستوران داری میکنند! و رستوران دارانی که ورشکست میشوند،خواننده هایی که فراموش میشوند، .  .  .   .   . و بسیار موارد مشابه موید اهمیت انتخاب صحیح است!!!!


#مهدی اسماعیلی#


                                                                                                                                         

  • Mahdi Esmaeili

نظرات  (۳)

  • امیر حسین عبدالحمیدی
  •  صنعت چوب بهتره یا نقش کشی  از نظر کار شغلی


    پاسخ:
    سلام امیرحسین عزیز
    هر دو رشته در حیطه دست افزار و دارای فرصت شغلی مناسب است.ولی اشتغال در رشته نقشه کشی بیشتر بصورت استخدام در شرکت های صنعتی است و کارآفرینی شخصی در این رشته به جهت کمتر توسعه یافتگی صنعت دشوارتر و نیازمند سرمایه بیشتر است.
    ولی اشتغال در رشته صنایع چوب به جهت نیاز عمومی جامعه صنعتی،اداری و خانگی به طیف محصولات آن ، از فرصت کارآفرینی بیشتر و نیاز به سرمایه کمتر یرخوردار است.
    موفق و پیروز باشی. در اوج رضایت قلبی و شادمانی.
    آیارشته تجربی در بیبن رشته های هنرستان بهتره از از نظر کاری

    پاسخ:
    سلام امیرحسین عزیز
    رشته تجربی در شاخه علوم نظری است و هنرستان ها رشته های شاخه فنی حرفه ای یا کاردانش را ارایه میدهند! برای فارغ التحصیلان فنی با دیپلم هم بازار کار فراهم است ولی دیپلم های علوم نظری معمولا توانایی و مهارت لازم برای اشتغال تخصصی پس از دیپلم را ندارند وباید ادامه تحصیل داده ویا به کار غیر تخصصی مشغول شوند.
  • امیر حسین عبدالحمیدی
  • ممنون از راهنمایی 

    پاسخ:
    موفق ، شاد و پیروز باشی.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی